Blogg

Nyhetsbrev, mars 2017: Otrampade stigar ger stora möjligheter

Otrampade stigar ger stora möjligheter Jämlikhet. Hållbarhet. Mänskliga rättigheter. Viktiga frågor, absolut. Men viktigt® har inte nödvändigtvis lång livslängd när det gäller att skapa ett varumärke. Att bry sig om människor och vår planet är bra, men om du fokuserar...

Eqvariums namnskola del 10

Känsla vs. funktionalitet Det varumärkesnamn du väljer kommer att hänga med ett tag. Därför är det viktigt att du verkligen känner för namnet. Många företag går på den rationella linjen och väljer ett beskrivande och många gånger ganska tråkigt namn. Om du frågar oss...

Nyhetsbrev februari 2017: Ett val för livet

Vissa saker dras du med livet ut. Som ett namn, till exempel. Gillar du det inte kan du så klart alltid byta! Personnamn är ingen enkel femma. Johan, Anna och Daniel? Eller Texas, Estelle och Rio? Det traditionella blir lätt slätstruket, medan det trendiga fort börjar...

Eqvariums namnskola del 9

Att tänka brett är att tänka rätt Att försöka nå alla är att nå ingen – marknadsföring 1.0. Den som hittar en nisch och en tydlig målgrupp, har bättre förutsättningar att lyckas i sin business. Men när det kommer till namnet för tjänsten, produkten eller företaget,...

Inga vokaler? Det är så 2016!

Är det klokt att anpassa sig till allt nytt och trendigt? Eller är det smartare att motstå, hålla sig till vad man vet och tänka framåt? När det gäller naming skadar det inte att vara medveten om vad som händer runt omkring. Men låt aldrig ängslighet styra dina...

Eqvariums namnskola del 8

När du tänker naming, tänk branding Vi har redan täckt namingens grunder – hur du kan tänka kreativt, hur du beaktar namnets livscykel samt vikten av juridiska, språkliga och kommunikativa utvärderingar. Men det finns också andra dimensioner, som att titta på hur...

Arkiv

Följ oss på sociala media