Eqvariums tjänster: Utvärdering
Eqvariums tjänster: Utvärdering

UTVÄRDERING

 

Genom att utvärdera era befintliga eller påtänkta produkt- och företagsnamn kan ni identifiera potentiella kommunikativa, språkliga och juridiska risker. Vi erbjuder:

Kommunikativ utvärdering

Ett noga valt företagsnamn bidrar till att öka varumärkets värde. Ett bra namn ska spegla varumärket samt vara lätt att minnas och uttala. Det får även gärna väcka en gnista hos målgruppen. I vår kommunikativa namnutvärdering undersöker vi de kommunikativa aspekterna och de potentiella riskerna med era namn. När vi har definierat era kommunikativa mål sätter vi ihop en workshop där ni får nycklarna till att fatta välgrundade namnbeslut. Lever ert företagsnamn upp till era varumärkesvärden idag?

Språklig utvärdering

Dåliga och olämpliga namn finns det tyvärr gott om där ute. Ibland kan ett nytt namn fungera bra på hemmaplan men ha en negativ effekt på ert varumärke globalt. En språklig utvärdering hjälper er att undvika denna vanliga fallgrop och ger goda förutsättningar för ert varumärke att växa. Vi erbjuder språkutvärderingar på 60 språk och kan snabbt identifiera namn som kommer att fungera på lång sikt. Varför inte göra rätt från början?

Juridisk utvärdering

Juridiska komplikationer kring ett varumärke kan kosta mycket tid och pengar. En juridisk utvärdering säkrar investeringen genom att försäkra att inga varumärkesintrång sker. Vi undersöker ert företags- eller produktnamn i alla relevanta jurisdiktioner och varumärkesklasser. Vi kontrollerar även sökmotorträffar och analyserar tillgängligheten för toppdomäner. Varför låta ert nya namn blir en börda, när det ska vara en boost?

 

eqv bubbleTvivlar ni på ert nya varumärkesnamn?
Behöver ni ett utifrånperspektiv på er lista över företagsnamn?
Är ni nyfikna på hur ett visst produktnamn uppfattas?
Låt oss utvärdera!

 

Eller fyll i formuläret så återkommer vi:

Utvärdereing

atlas copco

”En av styrkorna med Eqvariums process är att den involverar alla. Det betyder också mycket för oss att de redan från början kan undersöka om namnen faktiskt kan registreras.”

Thomaz Ahlborg

Produktansvarig, Telematics, Atlas Copco Rock Drills

Utvärdering