Även branschledande företag måste jobba på sina marknadsstrategier för att hålla sig på topp. Om du driver ett framgångsrikt företag och har många nya produkter på gång, eller om du vill separera dina olika erbjudanden, är noggranna namnstrategier och kreativa processer livsavgörande. Så innan ni bestämmer er för att göra allt på egen hand över ett par öl efter jobbet, överväg följande:

• Kan vi våra nuvarande och potentiella marknader tillräckligt bra för att komma fram till ett namn som fungerar, idag och på lång sikt?

• Känner vi oss bekväma med att välja ett namn som kan betyda något konstigt eller stötande på ett språk som kan bli viktigt för vår framtida business?

• Är vi villiga att välja ett namn utan att göra grundliga kvalitativa och juridiska kontroller?

• Vet vi ens hur man gör kvalitativa och juridiska kontroller?

• Är vår arbetsgrupp ärlig, modig, transparent och kreativ nog för att komma fram till ett namn som fungerar, eller finns det risk för huvudvärk på grund av interna meningsskiljaktigheter?

• Är vi villiga att riskera eventuella juridiska komplikationer i framtiden? Har vi råd att chansa på ett namn som inte är 100 % säkert?

Känns de här frågorna jobbiga? Ring oss så gör vi rätt från början – tillsammans!