Några av våra case:
Miraya ser allting glasklart
Komplexa händelser är en del av vardagen för viktiga samhällsfunktioner som försvarsmakten, blåljusmyndigheter och trafikaktörer. För att få rätt bild av vad som händer krävs en korrekt analys baserad på flera olika datakällor – något Kriisa är exceptionellt bra på att ta fram. Så pass bra att de nu vuxit ur sitt företagsnamn och anlitat Eqvarium för att hitta ett nytt. Kan du berätta lite om era tjänster/produkter samt vilka målgrupper ni arbetar mot idag?
Akavia banar väg för modigare namnval
När Jusek och Civilekonomerna valde att starta ett nytt förbund tillsammans, behövde de ett namn som symboliserade vägen framåt. Så blev det också bokstavligen. Ur Eqvariums kreativa process föddes namnet Akavia – kort för den akademiska vägen. Förbundets mål är att...
Azelio
”Solenergi är framtiden och vi är inte de enda som förstått det. Men vår teknologi och produkt står ändå ut på marknaden, något som måste speglas i varje del av vårt varumärke. Vi anlitade Eqvarium för att ta fram ett vattentätt varumärkesnamn som både utmanade status...
Välkommen Veoneer!
Eqvarium fick i uppdrag av Autoliv, världens största leverantör av bilsäkerhet, att hitta ett spin off-namn för deras nya elektronikföretag. Namnet behövde spegla det bolagets fokus på autonom körning och framtida systemleveranser. Eqvarium tittade djupt i spåkulan och tog fram en lång lista med futuristiska förslag redo att skriva historia, en supersmart techpryl i taget.
Eqvarium assisterade assistenten
En framgångsrik aktör med ett snillrikt boknings- och kassasystem kom till Eqvarium för att hitta ett nytt namn som matchade deras erbjudande. Med företagets kärnvärden och varumärkeslöften i åtanke – att göra varje arbetsdag lite enklare för användaren – tog vi fram en lista med starka kandidater. Valet föll på Valei, ett kort och träffsäkert..
Ett namn som fungerar ute i världen
I höstas fick Eqvarium i uppdrag att ta fram ett namn åt ett svenskt bolag med bas i Portugal. De erbjuder skattejuridisk rådgivning åt blivande pensionärer och företagare som vill sälja sitt bolag i samband med en flytt till ett annat EU-land. Utmaningen här var att hitta ett namn som kändes varmt och välkomnande, utan..
Framtidshopp från ovan – Zenuity
Eqvarium har hjälpt Volvo Cars och Autoliv med namnet till ett nytt företag som inriktar sig på att utveckla autonoma körsystem. De har nu lanserat Zenuity. Innovativa namn är signifikanta för branschen och det här namnet är en mix av ordet ingenuity (genialitet) och...
Funktionalitet eller känsla? – En utmaning för medtech-industrin
Kardinalfelet många företag gör när de ska välja namn till tjänster och produkter är att vara för beskrivande. Tvärtemot vad man kan tro kan ett beskrivande namn långsiktigt orsaka stora besvär, medan ett mer associativt namn öppnar dörrar. En bransch som definitivt...
Ett passande namn för en legendarisk erövrare
Inom modern projektledning är hyperanpassning nyckeln till framgång. Alla letar efter lösningen som kan göra det komplexa enkelt – ett verktyg som gör alla andra överflödiga. Tur att det redan existerar. Patric Palm och hans medarbetare hade skapat mjukvaruverktyg för...
Spirado – Ett namn att växa i
När Lärarfortbildning skulle lansera en helt ny ledarskapssatsning ville de ha ett namn som berättade att det här var något helt nytt. De vände sig till Eqvarium och fick hjälp att välja det fristående namnet Spirado, som är laddat till bredden med rätt känsla. - I...
Namn vi har skapat














