I en ny artikel i Plåt & Vent ger Eqvariums VD Katarina Nilsson namngivningstips till hantverkarbranschen. Tidningen gav henne också uppgiften att hitta på tre tänkbara namn – bra och dåliga – för plåt- och ventilationsföretag. Här är resultatet!

Zefyr
Betyder västanvinden i den grekiska mytologin. Associationen till vin kopplas lätt till ventilation, samtidigt som namnet är öppet nog för att inkludera andra tjänster i erbjudandet. Om erbjudandet utökas går det att lägga till det under företagsnamnet: Zefyr – din partner inom plåtslageri och ventilation.

Clarigo
Namn som associerar till tydlighet, transparens och drivkraft. En klar fördel är att namnet går att koppla till sin storytelling. Clarigo är baserat på kundfördelar och budskapet att så här jobbar vi hos oss.

Örjans plåt
Baserat på grundarens namn – låter som ett litet företag. Kan bli ett problem om man vill växa eller sälja eftersom företaget är personkopplat. Är begränsande om man till exempel vill komplettera med ventilation eller fler tjänster inom bygg.