Hur kan du namnge något om du inte vet vad det är?

 

Det finns vissa kriterier för att skapa ett bra varumärkesnamn. Ett är att kunna besvara en till synes enkel fråga: vad är det vi ska namnge? Det låter väl inte alltför svårt, eller? Du skulle bara veta.

 

På sistone har jag märkt att många företag kämpar med att få till sin strategi och varumärkesstruktur. De är helt enkelt inte säkra på vad de faktiskt säljer och än mindre på sin positionering och målgrupp. De här sakerna är ju lite av varumärkets byggstenar och precis vad varumärkesnamnet borde spegla. Om du inte vet vem du är kan du så klart fortfarande komma på ett namn. Problemet är att det inte kommer att vara rätt namn.

 

Med andra ord – många måste göra hemläxan bättre.

 

Lyckligtvis samarbetar Eqvarium med några riktiga ess när det kommer till att sammansvetsa affärs- och varumärkesstrategier. När den plattformen väl är på plats blir det så mycket lättare att bygga en hållbar namnstrategi och att börja skapa.

 

Behöver ni lära känna er själva bättre? Låt oss bygga ert varumärke bit för bit.

För mer information se här.